Saturday, December 31, 2011

Tahun Baruku..Tahun Lepasku

Assalamualaikum...anyong..hahhahaha

Lama rasenye aku x tengok blog aku nie...berzaman la gak....sbb aku xtaw nk tulis ape.tp sempene dengan tahun baru nie tahun 2012.pukul 12.08 tengah malam,sayu rasenye bile meninggalkan tahun 2011.banyak rasenye kenangan pahit dengan manis yang dah aku tempuh.bermula dari awal tahun 2011 sampailah ke penghujungnya..


Agak-agak ape ye yang pahit dan manis tu sepanjang tahun 2011 nie????hemmm...bia aku ingat balik..
Hah,nie nk citer la nie 9/1/2011,aku dapat tawaran masuk STAM(sijil tinggi agama malaysia) dekat SAMJ,ramai kawan2 aku kat sane,aku suke sgt mule2,dpt kawan baru,dpt ustat baru dpt ustazah baru,suasane baru,ilmu baru..semuanya bestla...tap skejap je...rasenye mcm xpuas jd seorg plajar skolah menengah..smpy bulan 5 je aku dpt blaja STAM,sbb aku dpt tawaran masuk UIA,jd STAM,dn kawan2 terpakse aku lepaskan demi memenuhi cite2 aku n harapan keluarge...acehhhh,poyo je....

Bile dah tamat jd plajar skolah menengah,kini, bergelar sebagai seorang plajar di matrix plak di UIA,aku diterima masuk pade 30/5/2011.Dekat sni,macam2 yang aku lalui..aku dpt kawan baru,terlalu baru, walaupun ade kawan2 aku dr skolah menengah ade,tp xsame corse,tp xpe,2lah nmenye aku kene sesuaikan diri dengan tempat baru...Boleh katekan macam2 dugaan lah,banyak perubahan,terlalu banyak bezenye dengan zaman2 skolah..kalau dulu,semua cikfu sediakan,dari A sampai Z laaa...2pn kdg2 kne berdikari gkla sbb dah form 5 kan..klu skrg jadual pn kne settle sgale,buku kne usehe carik sndiri,makan kne beli,aduhhhh,mmg pade mulenye xboleh sesuaikan diri,lagi2 ble masuk klass,pressure ble kawan2 rmai ckp BI,uishhh,bkn calang2 mmbe la dorg nie...Tp lame-lame best,n alhamdulillah natijah akhirnya xmengecewakan aku..trima kasih ya Allah..

Bila dah masuk tahun baru,tentulah masing2 ade azam baru,atau erti kate lain pasang niat baru.aku xketinggalan.Hemmm,ape azam aku tahun nie...Azam....Azam,

Azam dan niatku:

1) Tentulah,pertamaya,Perbaiki diri,Betulkan apa yang xbetul
2) Maafkan segala kesalahan orang lain,dan mohon maaf dari semua yang pernah terguris hatinya....


3) Nak tengok keluarga aku bahagia,sihat dan sejahtera dilindungi oleh Allah SWT especially mak dan abah...tentulah...
4) Nak ramai kawan.nak bantu orang lain..n nak tengok orang gembira walaupn aku sedih..
5) Pedulikan ape orang kata,walaupun ade orang benci aku,tapi aku xbenci mereke,sebab aku sibuk sayang semua orang.
6) Akhir sekali,mestilah sentiasa berdoa untuk kejayaan diri,kawan dan yang lain di dunia dan di akhirat.InsyaAllah...




Mungkin ade bende yang tertinggal,tp xpe 2la azam aku buat mase skarang..InsyaAllah,dah masuk tahun 2012,aku dah 19,walaupn pade hakikatnye belum lagi,tp klu ikut tahun mmg dah 19..dah besar dah aku rupenye,jd fikiran,perlu matang seiring dengan hati.Yah,tutup buku lame,kita bukak buku baru,walaupun buku lame menyimpan banyak erti kehidupan yang membuatkan aku menjadi semakin dewasa.Moga-moga Allah permudahkan segala jalan dan urusanku pada tahun baru nie...Amin....Terima kasih Ya Allah...Selamat Datang Tahun 2012...Selamat tinggak tahun Lepasku...

2 comments:

  1. insyaAllah....semoga Allah sentiasa memberi yang terbaik ukhti :)

    ReplyDelete
  2. terima kasih..n salam persahabatan

    ReplyDelete