Thursday, November 24, 2011

S.A.H.A.B.A.T kerana Allah..

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..... 
Sahabat....
untuk aku hidup di dunia ini
Aku perlukan sahabat..
bukan satu tapi beribu..
Tetapi
Untuk mencari sahabat seperti kamu
Hanya satu dalam seribu... 
kerana 
di mana-mana aku berada 
Kau pasti ada disisi....



Dikala aku kesusahanDia tempat aku meluahkan keresahan 
yang terbuku di hati.... 
Telinganya dipinjam sebagai
pendengar yang setia
Dia jualah pembakar semangat 
untuk aku teruskan

perjuangan
dan membimbing aku ke jalan yang diredhai... 


Sahabat...
Bila berjauhan
Diri ini pasti kesunyian tanpamu
kerana sudah lama kita bersahabat 

Ya Allah,Ya Tuhanku
Aku rindukan sahabat ....
seperti ini
yang selalu membisikkan 
kata-kata indah
yang mengingatkan aku kepadaMu ya Allah 
tatkala aku semakin hilang semangat...
yang selalu mengajakku ke arah yang lebih baik
yang selalu menemaniku ke mana jua... 


Wahai sahabatku....
Di mataku
Kaulah sahabat sejati
Kaulah penyeri di waktu kesepian
Kaulah cahaya di waktu kegelapan 


Sahabatku....
Syukran...
Kerana sudi menjadi sahabat aku...
Bukan hanya sahabat...

Tetapi sahabat sejati.. 
Tidak bisa ku balas setiap 
masa....
tenaga...
kasih sayang...
yang telah kau pinjamkan untukku....
Hanya Allah yang bisa membalasnya..
InsyaAllah moga PERSAHABATAN KITA
kekal hingga ke JannahNya...
Aminnn....
Terima Kasih....
Kaulah sahabatku..
Kaulah Temanku....
Kaulah Kawanku...
Kaulah Rakanku...
Sahabat Selamanya...

Akan ku simpan segala kenangan ini bersamaku......
Teruskan Perjuanganmu...
Kaulah sahabatku..Kau teman sejati...







2 comments: